Головна » 2017 » Декабрь » 12 » «ПІЗНАЄМО СВІТ РОЗУМОМ І СЕРЦЕМ»
14:10
«ПІЗНАЄМО СВІТ РОЗУМОМ І СЕРЦЕМ»

«Природа стає виховним могутнім фактором лише тоді, коли маленька людина після трьох - чотирьох років навчання... з подивом приходить до думки: світ навколо мене став багатшим, красивішим і ця зміна світу - моя праця, це я.» (Сухомлинський В.О. )
Екологічне виховання є одним з найважливіших завдань сьогодення та майбутнього. Психологи впевнені, що природна потреба осмислити кожне природне явище триває в дітях лише до 10 – 11 років. Пізніше у них з’являються нові інтереси, часом далекі від вивчення природи. Тому в своєму спілкуванні з дітьми ми, дорослі повинні прагнути, щоб діти були нероздільні з природою, вбирали в себе її чарівність, багатство, мудрість. Чим раніше дитина порине в природу, відчує на собі ії благодатний вплив, тим краще для неї, ії фізичного і душевного здоров’я. Дітям неодмінно, самим, треба мерзнути взимку, грати в сніжки, відчувати, як мороз щипає за ніс чи вуха, їм треба натішитись принадами літа, збирати і їсти ягоди, милуватися веселкою, відчути лагідність річкової води і сонця, знемагати від спеки, ховатися від неї в тіні, мокнути під дощем, бігати по багнюці. Потрібно, щоб у дітей виробилася потреба любити, розуміти, берегти і примножувати природу.
Важливою формою екологічної освіти та пропаганди природоохоронних заходів є створення навчальних екологічних стежин, що займають важливе місце в екологічній освіті і формуванні екологічної культури підростаючого покоління. 
Екологічні стежини є однією з перспективних форм природно-пізнавальної роботи, вони дають можливість дітям і дорослим розширити свої уявлення і знання про природу, побачити незвичайне у звичайному, спонукають до спілкування з природою. Це своєрідна навчальна лабораторія в природних умовах. Вона доступна в різні пори року.
Головним завданням створення екологічної стежини є: навчити дітей впізнавати в природі вивчені живі об’єкти, бачити ознаки їх пристосування до умов існування, біологічні ритми, пояснювати їх екологічне значення.
Основними функціями екологічної стежини є : формування екологічної свідомості, культури, формування екологічного мислення, як складової загальної культури, залучення дітей до спілкування з природою, формування в дітей навичок перенесення екологічних знань у реальне життя.
Виходячи з практичного досвіду «екологічну стежину» розглядаємо як сукупність природних об’єктів, що знаходяться в умовах свого існування, спеціально підібраних для комплексної реалізації завдань екологічного виховання: набуття уявлень про самоцінність та неповторність компонентів природи, розвиток емоційно-чуттєвої сфери особистості дошкільника в процесі взаємодії з об’єктами природного середовища, виховання гуманних почуттів до живих істот, відчуття краси природного довкілля, формування навичок відповідального та дієвого ставлення до навколишнього природного середовища. Саме на екологічній стежині у дошкільників формуються здатність споглядати і бачити природу, слухати і чути її голос; розуміння самоцінності природи та її компонентів. У процесі взаємодії з об‘єктами природного та соціального середовища розвиваються емоційно-чуттєва сфера особистості, діти збагачують свій життєвий досвід прикладами позитивної взаємодії з навколишнім світом, а найголовніше – вони починають відчувати красу в усьому, що їх оточує.


Вихователь - методист Н. М. Хоменко 

Переглядів: 116 | Додав: slavutadnz3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar